Fitnesstip: core and stability

Omdat ik al een tijdje kamp met een lastige blessure doe ik dagelijks een workout – core-and-stability, meer bepaald. En zo’n sessie kan je ook doen tijdens je voorbereiding voor het nieuwe voetbalseizoen. Ik leg hieronder even uit hoe het in zijn werk gaat.  

De workout zelf is in het thema ‘core and stability’: kern en stabiliteit. Als we over ‘core’ spreken, dan hebben we het over de rug-, buik- , bil-, en heupspieren. Het ‘stability-gedeelte’ gaat dan eerder over je evenwicht. Ik heb acht oefeningen uitgekozen, een paar gemakkelijke en uiteraard ook wat pittigere. Het is zeker en vast niet de bedoeling dat je ze alle acht ineens doet, maar dan heb je genoeg inspiratie om zelf aan de slag te gaan.

Je hebt eigenlijk niet veel nodig, maar een matje is wel altijd handig. Ik heb er ook een tweetal oefeningen ingestoken waarbij je voor de ene best een bankje gebruikt en voor de andere een rekstok.

Laat mij na het doen van de workout zeker weten hoe het ging. Mocht je zelf nog ideeën hebben voor oefeningen of dergelijke, laat het dan ook zeker in de commentaren achter. Alvast veel sportplezier, en tot gauw!

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s